مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» پیدایش راک و هوی متال



 

زمینه های فکری در دهه ی40 و 50 به طوری بود که مردم اغلب وقتشون رو کلاب های شبانه میگذروند به این خاطر که مردم که تازه جنگ جهانی رو پشت سر گذاشته بودن بسیار گسسته از هم و البته از لحاظ فکری سست شده بودند.به همین خاطر هستش که در این دهه هیچ بزرگی پدید نیومده ولی فقط بچه هایی که در این دهه به دنیا اومدن به بزرگان دنیا بدل شدند.گروه ها یا افرادی که در این دهه رشد کردند به دلیل ان که جوان های آن زمان را دیده بودن که از لحاظ فکری و البته معاش زندگی در وضعیت خوبی نیستند شروع به بزرگ شدن کردند.از جمله کسانی که در آن دهه ظهور کرد و البته توانست محبوبیت به دست آورد الویس پریزلی بود.

 

 

 

 

الویس در سبک راک اند رول تبدیل به بت شده بود.دهه 60 دهه ی راک اند رول بود و پیدایش آن به خاطر شاداب کردن مردم بود.اواسط دهه ی 60 و اواخر آن مردم کم کم از موسیقی راک اند رول فاصله گرفتند.مردم موسیقی شاداب تر و البته موسیقی درخواست کرده بودند که طراوت و انرژیکتر باشد.بیتلز به مردم این طراوت را داد.راک مادر یا بهتر بگم راک اصیل در این دهه و با تاثیر گروه های بیتلز و البته گروه "د ِ دورز" پدید آمد.بیتلز را میتوان اولین بینگ بنگ موسیقی راک دانست.محبوبیت این گروه بسیار زیاد بود.اواخر دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 میلادی اتفاق عجیبی در موسیقی رخ داد.از علاقه ی مردم به سبک راک بیتلزی کاسته شده بود.مردم موسیقی سنگین تر و البته ترانه هایی مردمی تر میخواستند.لد زپلین را میتوان در این زمان بهترین گروه مردمی دانست که با اتکا به موسیقی زیبا و ترانه هایی مردمی توانست محبوبیتی در دل مردم پیدا کند.در این زمان در انگلستان موسیقی بیداد میکرد.پیدایش جوان هایی که بعد ها اسطوره موسیقی شدند.کسانی که در آن دهه بیداد میکردند.از این افراد میتوان به جان لنون از بیتلز, جیمی پیج از لد زپلین و راجر واترز از پینک فلوید اشاره کرد.در دهه 70 که بی شک بزرگترین دهه ی موسیقی در دنیا بوده چندین سبک متولد شد.در شهر لیورپول جایی که پینک فلوید متولد شده گروهی که بی شک دومین بینگ بنگ تاریخ موسیقی است و گروهی که بیشترین تاثیر را در کسانی که به موسیقی علاقه دارند گذاشته.در شهر بیرمنگهام 2 گروه بزرگ هوی متال به اسم های "بلک ثبت" و "جوداس پریست" متولد شده اند.

 

 

 


گروهی که بت های متال هستند.ولی چرا این طور شد که موسیقی از زمان لد زپلین به بعد این چنین فراگیر شد.لد زپلین که سبک هارد راک را متولد کرده بود در بیشتر گروه های آن زمان بلکه آینده هم تاثر گذاشته بود.موسیقی دلپذیر با محتوای بسیار زیبا و ترانه های عالی.این تاثر در پینک فلوید طوری انجام شده است که این گروه توانست قدرت را از سال 1974 تا 1979 در دست بگیرد.موسیقی پینک فلوید در حالی بزرگ و بزرگ تر میشد که دوست داران موسیقی در زمان این گروه بیشتر به سمت مواد مخدر میرفتند.همان طور که در زمان "د ِ دورز" بیشتر به سمت مشروبات میرفتند.اوج موسیقی آن زمان در انگلستان بود.با حضور جوداس پریست و بلک ثبت بار این موسیقی سنگین تر میشد.جوداس اولین گروهی بود که از 2 گیتاریست مجزا از هم یکی به عنوان لید گیتار و یکی دیگر به عنوان ریتم گیتار استفاده میشد.تاثیر جوداس پریست را بعدا مفصل توضیح خواهم داد.گروه بلک ثبت با خوانندگی "ازی ازبورن" که بعدا به اسم پدر خوانده ی هوی متال معروف شد و همچنین گیتاریستی "تامی ایومی" پدید آمد.گروهی که نشاط را به جوان هایی داد که از موسیقی مخدری پینک فلوید ناراضی بودند.شاید 2 دستگی موسیقی از همین جا شروع شده است.کسانی که از این که با مخدر به اوج برسند متنفر بودند و به همین دلیل با پینک فلوید مخالف بودند.موسیقی بلک ثبت نزدیک به لد زپلین بود به همین دلیل طرفداران لدزپلین این گروه را بسیار دوست داشتند.در سال 1978 2 گروه بزرگ در انگلستان پدید آمدند."ایرون میدن" و "ونوم".یکی از آنها هوی متال را تا حد زیادی پایه گذاری کرد و دیگری تراش متال را تا حد بسیار زیادی قوت داد.


دلیل پدید هوی متال این بود که جوان ها به جنب و جوش بیشتری نیاز داشتند برای همین با موسیقی هوی متال خود را خالی میکردند.هوی متال از سال 1976 تا 1980 شکل گرفت و توسط ایرون میدن و جوداس پریست به اوج موسیقی رسید.در این سال ها گروه های هارد راک زیادی برای نجات این سبک تلاش کردند که از جمله آنها میتوان به "دیپ پرپل" و "رینبو" اشاره کرد که تا حدی توانستند به هارد راک کمک کنند ولی نجات آن را غیرممکن میدانستند برای همین ریچی بلکمر گیتاریست گروه رینبو از دیو برای گروه خور کمک گرفت تا دوباره قدرت بگیرند و تا حدی هم موفق بود.1980 دیگر کسی جر طرفداران لد زپلین و دیپ پرپل هارد راک گوش نمیدادند.1980 را میتوان اوج هوی متال و پیدایش زیر شاخه های آن نامید که بعد ها توانستند از زیر سلطه ی هوی متال خارج شوند.جوداس پریست که تاثیر این گروه را نمی توان در ایرون میدن و موتور هد و همچنین ونوم نادیده گرفت در اوج قدرت بود.بلک سبت که از هم پاشیده بود همه را نگران کرده بود ولی این گروه با خواننده جدید خود یعنی رونی جیمز دیو توانست دوباره به اوج برگردد و خیلی ها عقیده داشتند که بلک سبت با دیو بهتر از ازی است.جوداس پریست که با زمینه های قانون گریزی آمده بود مردم را تشویق میکرد تا به قانون احترام نگذارند.ایرون میدن با زمینه های اخلاق و اخلاق پسندی آمده بود.گروهی که مردم را به زندگی پسندیه دعوت میکرد و ونوم با زمینه های زد دینی و زد خدا و پیروی از دین شیطان پرستی آمده بود.این 3 گروه بر 3 سبک تاثیر گذاشتند.ایرون بر گروه های هوی متال و تا حدی بلک متال تاثیر گذاشته بود(بلک متال را بعدا توضیح خواهم داد),ونوم تاثیر فراوانی بر تراش متال و دث متال و بیشتر در بلک متال گذاشته بود و تاثیر جوداس را میتوان بر بیشتر سبک های متال دید البته بلک ثبت تاثیر خود را دیگر گروه ها داشت.زمینه ی بلک ثبت با دیو تغییر کرده بود.زمینه ای که دیو در آن استاد است یعنی فلسفه!.در آینده از سبک های دیگر هوی متال که اکنون از آن جدا شده است بیشتر خواهم گفت ولی میخواهم امروز بحث هوی متال و راک را به پایان برسانم.زمینه هایی که تا الان به شما دادم زمینه هایی بود که احساس آن در جامعه ی مثل انگلستان کاره سختی نبوده است.مردم انگلستان که موسیقی در خون آنها بوده چرا به یک باره باید موسیقی آنها تضعیف شودن.از سال 1950 تا 1980 موسیقی انگلستان را میتوان بهترین و غنی ترین موسیقی دانست.جامعه ای که از آن رونی جیمز دیو و جان لنون متولد شده,از دل موسیقی آن بروس دیکینسون بیرون آمده چرا به یک باره تضعیف میشود و مردم کمتر سمت این موسیقی میروند؟؟؟با جواب دادن به این سوال بحثمون رو تا حدودی جلو میبریم.امروزه مردم کمتر گرایش دارن به راک یا هوی متال انگلستانی.دلیل این رو میشه ساده توضیح داد.در کشوری که قدمت موسیقی آن بسیار بالا و توان موسیقی بالایی داره باید موسیقی بسیار غنی داشته باشد.زمانی انگلستان جوان هایی رو تحویل جامعه ی موسیقی داده بود که هر کدام از آنها برای خود غول های موسیقی شده بودند.از بیتلز که اولین بینگ بنگ موسیقی هستش بگیرید تا پینک فلوید دومین بینگ بنگ موسیقی همه و همه بهترین موسیقی زمان خود را دارا بودند.ولی چرا به یک باره موسیقی انگلستان از 1990 به بعد تب و تاب خود را از دست داد؟دلیل این را اینگونه بیان میکنم که مردم انگلستان به دلیل انکه زیاده خواه و زیاده طلب شده بودند نمیتوانستند موسیقی را قبول کنند که باب میل آنها نبوده.تا قبل از این سال حتی تا قبل از 1980 هیچ انگلستانی پیدا نمیشد که موسیقی غیر از انگلستانی گوش دهد ولی اکنون کمتر کسی در انگلیس موجود است که فقط موسیقی کشور خود را گوش دهد.چه بر سر موسیقی این کشور آمده که به این گونه شده.اوج گرفتن موسیقی آمریکا از زمانی شروع شد که بزرگان موسیقی انگلستان به سمت آمریکا کوچ کردند.اریک کلپتون,ازی ازبورن و دیگر بزرگان انگلیس را ترک کردند.آنها زندگی و کار در آمریکا را ترجیح میدادند.آنها موسیقی سنتی را به موسیقی روز ترجیح ندادند.تنها دلیل افت شدید موسیقی در انگلستان سنتی بودن مردم و البته موسیقی دانان این کشور است.برای همین است جوان های امروز انگلستان به جای گوش دادن موسیقی وطن خود مثلا یک گروه راک مانند رادیوهد به سمت موسیقی نیروانا میرودند زیرا در کارهای نیروانا سنتی بودن جایی ندارد.منظور از این ستنی بودن موسیقی چیست؟سنتی بودن نوع نگرش فکری موسیقی را بیان میکنند.کسانی که در انگلستان فعالیت موسیقی میکنند بر این باور هستند که کسی که موسیقی این کشور را گوش میدهد نباید الزاما طرفدارگروه های دیگر از کشور های مختلف باشد.گروه نباید زیاد در چشم باشد یا مثلا گروه نباید بر این باور که اگر آلبوم گروه فروش نکرد برای گروه مشکلی پیش نیامده باشد.موسیقی آنها اساسا سنتی است.موسیقی راک و هوی متال در انگلستان در بدترین شرایط خود به سر میبرد و به صراحت میتوان اعلام کرد که موسیقی هوی متال و راک در انگلستان رو به از بین رفتن است.شاید اگر نیروانا در آمریکا سومین بینگ بنگ موسیقی را ایجاد نمیکرد وضع موسیقی انگلستان بهتر بود.نیروانا با موسیقی و با نگرش فکری تازه آن سنت را شکست و برای مردم حرف جدید داشت.موسیقی نیروانا تلفیقی از موسیقی های روز نبود. آنها نگرش و باور جدید را برای طرفداران خود به همراه داشتند.نیروانا با نقض بزرگان محبوب شد او با نقض کردن لدزپلین و ایروزمیت محبوبیت بیشتری به دست آورد.با کمتر شدن قدرت موسیقی انگلستان در راک و هوی متال موسیقی در آمریکا در این سبک ها رواج پیدا کرد.موسیقی دانان جوان با پیدایش سبک های جدید از سال 1990 به بعد موسیقی دنیا را در دستان خود گرفتن.نیروانا در سبک آلترناتیو راک,تول در سبک آلترناتیو پراگرسیو متال,دریم تیاتر در سبک پراگرسیو متال و آلیس این چینز در سبک آلترناتیو متال تاثیرات فراوانی بر موسیقی آینده آمریکا داشتند.


آنها جوانانی بودند که برای طرفداران خود حرف های زیادی برای گفتن داشتند.موسیقی آنها در بهترین فرم و بهترین شرایط بود.دی زمانی که موسیقی در انگلستان تضعیف شده بود آنها از فرصت استفاده کردند و نام کشور خود و موسیقی خود را جهانی کردند و جا در پای بزرگان گذاشتند.از این گروه ها دریم تیاتر در بهترین شرایط موسیقی قرار دارد و موسیقی تول بسیار فلسفی و زیبا هستند.


رضا باغبان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:راک,هوی متال,موسیقی, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب